reklama

Stehná

Málokedy nakupujem potraviny v tej istej samoobsluhe. Výber predajne väčšinou závisí od smeru odkiaľ sa vraciam domov. V poslednom čase som zvykol častejšie chodievať do samoobsluhy pri pošte na sídlisku, kde bývam. Zapáčila sa mi tam jedna predavačka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Pracuje tam zo desať predavačiek, ktoré sa striedajú v zmenách a v pracovných činnostiach. Očarila ma najkrajšia z nich - brunetka s mierne vlnitými vlasmi. Odhadujem - tridsiatnička, možno trochu staršia. Postavička, tak akurát. Prsia, boky, zmyselné plné pery, drobný noštek, zasnené čierne očká.

Niekedy pracuje za pokladňou, inokedy dokladá tovar do regálov, ale najčastejšie obsluhuje za pultom s mäsovými výrobkami. Aj minule v sobotu doobeda tam pracovala.

„Dobrý deň! Prosil by som si štyri kuracie stehná," popýtal som ju a ešte som dodal: „Nič viac."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S hygienickou, igelitovou rukavicou na ruke vybrala štyri stehná z chladiaceho pultu, a keď ich balila do dvojitého igelitového vrecka, pôvabne sa na mňa usmiala a príjemným hlasom sa mi prihovorila: „Vonku je ale riadna zima, však?"

Potom zablúdila pohľadom smerom k vchodovým dverám.

„Hm. Nie je mraz, ale fúka silný severný vietor," odvetil som nie veľmi duchaplne. Nič múdrejšieho mi v tej chvíli nenapadlo a tiež som sa obzrel tým smerom.

Doma som potom dlho rozmýšľal nad tým, prečo sa spýtala na počasie práve mňa? Mohla sa spýtať aj staršej zákazníčky, ktorá stála za mnou v rade. Že by som jej pripadal zaujímavý? Čo keď som jej tiež sympatický? Čo keď ma chcela takto v inotaji povzbudiť k aktivite?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec som sa rozhodol. Akonáhle sa naskytne v predajni vhodná príležitosť, taktne jej medzi štyrmi očami naznačím, že mi nie je ľahostajná. Čo keby som ju tiež prekvapil nečakanou otázkou: ´Máte radšej biele alebo červené víno?´

Nie, takto nie! Mohla by si o mne myslieť, že holdujem alkoholu. Vyzerá, že je to slušne vychovaná a distingvovaná dáma. Musím počítať aj s ženskou hrdosťou a dôstojnosťou. Najlepšie bude pozvať ju niekde na kávu. Uvidím, ako sa zachová.

Na druhý deň, v nedeľu doobeda, chystal som sa pripraviť obed. Vybral som z chladničky včera zakúpené kuracie stehná, rozrezal som kuchynským nožom igelitové vrecká a náhle som zacítil silný puch skazeného mäsa. Privoňal som k stehnám a zdvihol sa mi žalúdok. Vanul z nich taký smrad, že som začal mať problémy s dýchaním. So zadržaným dychom som ich rýchlo zbalil do starých novín a okamžite ich vyniesol von do odpadového kontajnera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa potom trochu upokojil, začal som logicky uvažovať. Otvoril som chladničku - funguje normálne. Ja somár! Pekne ma včera zahovorila, potvora!

Nemám vo zvyku sa sťažovať kvôli pár eurám. Nestáva sa mi to často, aby mi predavačka podhodila nekvalitný tovar. A okrem toho, máme trhový mechanizmus. Keď nie som spokojný s obsluhou v jednej predajni, môžem chodiť do druhej, ku konkurencii, nie?

Ale nie som zase až taký zásadový. O týždeň, keď som mal cestu okolo, opäť som zašiel na nákup do samoobsluhy, v ktorej pracovala moja ´favoritka´.

Mala službu pri pokladni. Položil som do nákupného košíka sieťku pomarančov, mlieko a nejaké pečivo - oddeleniu s mäsovými výrobkami som sa z pochopiteľných dôvodov z diaľky vyhýbal - a postavil som sa zámerne do radu, u ktorého blokovala tovar. Predo mnou stálo zopár ľudí, a kým prišiel rad na mňa, pozoroval som ju pri práci. Lepšie som si všímal jej črty, detaily.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už som sa na ňu díval inými očami. Jej vlasy mi zrazu pripadali obyčajné, kučeravé od prírody, dnes už nemoderné. Oči mala malé, unudené. Nemastný - neslaný výraz tváre. Rúž na perách sa mi zdal neprirodzene tmavý. A keď sa na niečo spýtala svojej kolegyne z vedľajšej pokladne, jej dedinský dialekt mi neznel v ušiach ani pôvabne, ani príjemne. Už som nemal chuť s ňou flirtovať.

Keď prišiel rad na mňa, nablokovala mi tovar, zaplatil som - ani sa mi do očí nepozrela.

Štefan Piršč

Štefan Piršč

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  54x

Foto: 10.9.2012 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu